ČSOB Filip
Texty pro aplikaci finanční gramotnosti pro děti
O co šlo? Dostali jsme poptávku od týmu finanční gramotnosti ČSOB, protože bylo potřeba hodit očko na texty v jejich připravované aplikaci. Po zkouknutí části textů a pár workshopech tedy vznikla objednávka na úpravu textů, aby více odpovídaly potřebám cílové skupiny. Dětem.
Začali jsme texty na zkoušku
Aby texty sedly dětem (10–15 let), nejprve jsme museli probrat, co je zajímá, co chtějí vědět a jaké informace jim o penězích chybí. Jim jsme pak všechen obsah v appce s tímto na paměti přizpůsobovali.
K ladění textů se přistoupilo proto, aby byly srozumitelnější, aby vše lépe plynulo a teorie se vysvětlila na více relevantních příkladech.
Na začátku jsme zkusili vyladit pár lekcí 1. kapitoly (o penězích). Na obou stranách panovala spokojenost, takže jsme dostali zelenou.
Vybrousili jsme všech 30 lekcí
Dítě v appce postupně prochází lekce: pustí si video, přečte si něco navíc a nakliká si test, přičemž za správné odpovědi sbírá zlaťáky.
V appce jsme dostali na starost vyladit 6 tematicky zaměřených kapitol (30 lekcí). Každá již měla připravené video a text učebnice.
Které dítě by ale chtělo číst učebnici? Sekci jsme tedy přejmenovali na výpisky a texty v ní formulovali max. čtivě s praktickými příklady.
Ve výpiscích původně chyběly odpovědi na některé otázky v testech, a tak jsme do nich vše doplnili a přidali jsme i emotikony na oživení.
Pak jsme ladili ostatní texty
Po vyladění textů ve výpiscích a testech jsme se následně vrhli i na revizi ostatních písmenek, na která děti můžou ve Filipovi narazit.
Začali pěkně od podlahy, od instalace. Texty místy potřebovaly dočísnout, aby byly pochopitelnější a aby více odpovídaly cílovce.
Tato část již netrvala dlouho a potvrdilo se, že to feel z aplikace pozvedlo. Jednotná tonalita a konzistence pojmů prostě působí.
Konkrétně jsme zde doladili detaily jako různé hlášky a popisky, vyskakovací okna, stránku 404 ve webové verzi aplikace atd.
A pomáháme i s komunikací
Aplikace je v základu ready, teď je třeba ji postupně dostat mezi uživatele. Zadavateli, tým finančky v ČSOB, jsme tedy k ruce i dál.
Navrhli jsme komunikační plán, aneb co, kdy, komu a kde říkat. Poté jsme ho dle možností zadavatele upravili a texty rovnou napsali.
Propagace takového projektu nestojí na jednom e-mailu a konec. Natextovali jsme spoustu promo textů a další doplňujeme průběžně.
Appka má i svou webovou stránku, kterou jsme načrtli od základu. A jak projekt pokračuje, informace zde aktualizujeme a oživujeme.
Více o appce se dozvíte na csob.cz/filip, stáhnout ji můžete na zařízení s iOS i Androidem.
Sháníte něco takového?
Ať už potřebujete zrevidovat texty v appce, všechny je napsat nebo pomoci s její propagací, stačí nám dát vědět!