Texty pro web BankID
O co šlo? Dostali jsme poptávku od Moniky, manažerky komunikace BankID, abychom revidovali a případně přepsali texty na webu, který se chystali brzy spouštět. Služba se orientuje na B2B, ale její web musí být zároveň srozumitelný i pro běžné lidi, konkrétně pro 6 milionů Čechů.
Na koho se vlastně cílí?
Při revizi textů ve wireframech jsme zjistili, že se mísí různé pojmy bankovní identity, což pochopení zesložiťovalo: bankovní identitu nabízí banky, BankID je její využití pro ověření klientů u firem.
Proto jsme se dali pár online schůzek a dohodli se se zadavatelkou na úpravě struktury webu, zvlášť úvodu. Ten jsme naformulovali obecně, navazující části jsme pak věnovali konkrétním cílovkám.
Zároveň jsme řešili argumenty tak, aby hned na úvodní stránce kdokoli pochopil, co služba přináší a co jemu konkrétně nabízí.
Ladění do posledního detailu
Postupně jsme tedy přetextovali úvodní stranu: claim, argumenty s vysvětlením, návrh infografiky, o bezpečnosti, informace pro firmy atd. (vč. patičky). Dále jsme si dali záležet na stránkách „Pro firmy“ a „O nás“. Kromě nich jsme řešili i všechny další stránky, jako např. Novinky, stránku 404, kontaktní formulář atd.
A nezapomněli jsme ani na FAQ, které se u nové služby hodí mít. Navrhli jsme je rozdělit do 4 okruhů pro lepší přehlednost a upravili jsme formulace tak, aby byly snáze pochopitelné.
Konzistence je nej klíč!
Dále jsme od BankID dostali poptávku na letáky. Jeden pro běžné klienty, druhý pro potenciální firemní. Samozřejmě jsme využili vhled a formulace z webu, takže vše drží jednu komunikační linku.
Navíc jsme vypomohli i s inzeráty, které BankID na webu vystavuje. Navrhli jsme jeden na ukázku a formulovali jsme mantinely pro další.
Kromě toho jsme se zapojili do ladění ceníku, jelikož klienti mají na výběr z několika služeb. Byli jsme u řešení struktury i celkového pojetí. Samozřejmě vč. textací, které služby a mechanismy objasňují.
A k ruce jsme i nadále
BankID web s našimi texty již čile běží, postupně dle zpětné vazby budeme ladit už jen případné nuance. Tato digitální služba slibující revoluci v české digitalizaci teprve se teprve rozehřívá a rozjíždí spolupráce s prvními firemními klienty. Vše vypadá nadějně!
Při řešení webu a drobností kolem jsme my i BankID investovali něco času do poznání tématu a podrobností, souvislostí (textování samo většinou nezabere až tolik času), takže pokud by kdykoli v budoucnu v BankID cokoli potřebovali, jsme prakticky hned ready.
Jak web vypadá, se můžete mrknout na www.bankid.cz.
Sháníte něco takového?
Ať už potřebujete texty na web, konzultaci či pomoci s propagací značky, stačí nám jen dát vědět!